Jak zařídit domácí kancelář

13.03.2022

Žijeme v době, kdy dům a byt radikálně změnil svou image a účel. Donedávna byl jen oázou klidu a relaxace spojenou s teplem domova, volným časem a odpočinkem. Dnes se často mění ve školku, školu, kancelář a pracoviště. Naše životy se neustále mění a okolnosti pandemie výrazně omezily naše možnosti a způsobily, že trávíme více času doma. Home office je pro mnohé z nás náš každodenní život.

Spolu se změnou životního stylu se mění i naše očekávání a potřeby související s uspořádáním domácích interiérů. Kromě těch, které už léta uspořádáváme, přibývají i nové, diktované skutečnými potřebami rodiny. Jednou z takových místností je domácí kancelář. Často se nás ptáte, jak najít v bytě prostor, který vytvoří podmínky pro efektivní práci? Jak si zařídit domácí kancelář pro práce z domu? Jaký nábytek a doplňky byste si měli vybrat, abyste navrhli ergonomický a stylový interiér?

Potřebujete pomoci? Podívejte se na naše návrhy, jak by měla vypadat kancelář pro práci z domova.

 

Kancelářské stoly- Baumax

 

V tomto článku:

1. Místo pro domácí kancelář

2. Zařizujeme domácí kancelář! Nábytek, který vám pomůže vytvořit pohodlné podmínky pro práci z domu!

3. Psací stůl, který vám pomůže zařídit domácí kancelář

4. Dokonalá kancelářská židle - pracovní komfort na nejvyšší úrovni

5. Skříně a regály, které vám pomohou zařídit vaši domácí kancelář

6. Osvětlení v domácí kanceláři



Místo pro domácí kancelář

Prvním a nejdůležitějším krokem je výběr místnosti nebo vydělení zóny pro domácí kancelář v rámci dané místnosti. Samozřejmě v ideálních podmínkách je nejlepším řešením zařídit si samostatnou místnost a přizpůsobit ji potřebám práce z domova. Jsme si vědomi, že takový luxus si může dovolit jen málokdo. Naprostá většina se musí spokojit s vydělením pracovní zóny uvnitř jedné z místností, tak abychom mohli podávat co nejlepší pracovní výkon. Zde je na zvážení, zda-li některá místnost nemá dokonalé předpoklady k proměně na pracovní prostor. V případě, že některá místnost ještě není zcela zařízena nebo máte technický, užitný prostor, který lze použít pro domácí pracovnu? Nebo v rámci obývacího pokoje můžete oddělit samostatnou zónu pro prostor vaší domácí kanceláře?

Dobré naplánování domácí kanceláře je klíčem k úspěchu. Pamatujte, že efektivní práce na dálku vyžaduje nejen několik hodin denního sezení, ale také hodně dobrou organizaci času, vhodné místo a odpovídající nábytek jako jsou psací stoly nebo velké stoly s pohodlnou deskou, kancelářská křesla na kolečkách, regály a kancelářské komody.

Pamatujte!

Ne vždy bude kancelář znamenat samostatnou místnost v bytě; někdy musíme být docela vynalézaví, abychom našli pro tento účel kousek vlastního prostoru!

 

Kancelářské stoly- Baumax


Zařizujeme domácí kancelář! Nábytek, který vám pomůže vytvořit pohodlné podmínky pro práci z domu!

Při navrhování malé pracovny si nejprve ujasněte, k čemu ji budete využívat, a podle toho vyberte vhodný nábytek. Začněte ergonomickým psacím stolem a pohodlnou židlí. Přidejte moderní plánovač – třeba stolní nebo nástěnný, například korkovou nástěnku, na kterou si zapíšete úkoly a pracovní plán. Použijte také samolepicí barevné bločky, nástěnný kalendář a zvýrazňovače, které vám pomohou s přehledností. Nezapomeňte do domácí kanceláře zařadit organizéry a stojany na dokumenty – s jejich pomocí si udržíte pořádek a všechno důležité budete mít po ruce. Na pracovní stůl umístěte stolní lampu nebo jiný vhodný zdroj světla, který oceníte hlavně v zimě, kdy se brzy stmívá.

Pamatujte!

Aby byl prostor na práci co nejtišší, je potřeba eliminovat vše co by mohlo vás rušit od práce. Nejlépe se budete moci soustředit v prostoru, kde je možné zavřít dveře, a tím alespoň částečně odříznout provoz domácnosti.

 

Psací stůl, který vám pomůže zařídit domácí kancelář

Co je nejdůležitější při vytváření domácí pracovny? Samozřejmě psací stůl! Dobře organizovaná domácí kancelář znamená nejen starost o efektivitu prováděných úkonů, ale také a možná především péči o páteř a správné držení těla. Ergonomický kancelářský nábytek je absolutní „must have“ práce na dálku! Pracovní stůl by proto měl splňovat určité parametry.

Psací stůl pro dospělého by měl být široký alespoň 130 cm a hluboký cca 85 cm. Pokud jde o výšku stolu, jeho pracovní plocha by neměla být nižší než 72-75 cm nad zemí. Příliš nízko umístěná deska stolu může při práci způsobovat bolesti zad a v důsledku toho dokonce vést k problémům se zády a pateří.

Pamatujte, že psací stůl je jedním z nejdůležitějších kusů nábytku do domácí a firemní kanceláře. Pokud zvolíte správně, nábytek dokonale splní vaše potřeby a spolehlivě vám pomůže plnit profesní povinnosti.

 

Kancelářské stoly- Baumax


Dokonalá kancelářská židle - pracovní komfort na nejvyšší úrovni

Při výběru židle volte výškově nastavitelný model. Vyplatí se vám tento kus nábytku plně přizpůsobit výšce a tvaru psacího stolu. Jak se ukazuje, područky židle jsou tím nejlepším určujícím faktorem! Nastavte sedák židle tak, aby byly područky přibližně ve výšce desky stolu. Dalším způsobem je kontrola vašeho držení těla. Pokud máte při sezení u stolu rovná záda, ruce jsou pohodlně opřeny o desku stolu a nohy na podlaze, dosáhli jste správného držení těla.

Pamatujte!

Pohodlné křeslo je takové, které umožňuje nastavit výšku.

 

Kancelářské stoly- Baumax


Skříně a regály, které vám pomohou zařídit vaši domácí kancelář

Pro uspořádání domácí kanceláře se vyplatí použít kancelářský nábytek, který usnadňuje třídění a ukládání kancelářských materiálů a dokumentů. V tomto ohledu jsou nenahraditelné praktické kancelářské regály a prostorné kancelářské komody či skříně.

Popřemýšlejte, jaký typ nábytku pro vás bude nejlepší a jaké by měly mít rozměry. V kanceláři někdy stačí jedna malá police a někdy bude pro vás lepší velký a prostorný regál. Vše záleží na tom, jaké je vaše zaměstnání a pracovní povinnosti.

Umístěte všechny regály, skříně a police co nejblíže ke psacímu stolu. Zajistíte si tak, že budete mít nejnutnější věci vždy po ruce a neztratíte čas jejich hledáním v jiných částech bytu. Pokud zařizujete malou domácí pracovnu, zvolte i menší nábytek – jinak prostor snadno přeplníte a vyvoláte stísněný dojem.

Naopak v malém bytě nebo při práci na notebooku se vyhněte velkému psacímu stolu či dalšímu kancelářskému nábytku – raději postavte malý polohovatelný stůl nebo použijte toaletní stolek, který zvládne více funkcí.

Vitríny- Baumax

 

Osvětlení v domácí kanceláři

Při organizaci malých kanceláří do práce z domova se vyplatí postarat se o dostatečné a vhodné osvětlení, zvláště pokud se do místnosti nedostává příliš mnoho přirozeného denního světla. Pracovna by měla být dobře osvětlena, jinak mohlo by vás dlouhé sezení u psacího stolu bez dobrého osvětlení rychle unavovat. V takové situaci jistě pomůže stolní lampa, která dodá správné množství světla, osvětlí pracovní plochu stolu a usnadní vám práci.

Domácí kancelář uspořádaná v obývacím pokoji může být opravdu dobrým místem na práci. Pokud se postaráte o vhodný psací stůl a židli a také doplňky na stole, podaří se vám zařídit kancelář podobnou té firemní.

Pokud pracujete pouze na počítači nebo notebooku, doporučuje se přístup denního světla. To příznivě působí na celkovou pohodu, umožňuje odpočinout vašim očím a zlepšit koncentraci. Umístěte psací stůl hned vedle okna, abyste zajistili dobré osvětlení pracovního prostoru.

Pamatujte, že pracovní prostor je potřeba v první řadě přizpůsobit tomu, kdo jej bude používat. Pokud si v bytě či domě zařizujete domácí kancelář nebo jen pracovní zónu, zamyslete se nad svými preferencemi a potřebami. Je také důležité vzít v ohled to, co vás odrazuje a co vás naopak motivuje k práci a zařiďte si svoje místo k práci, tak aby se vám co nejlépe a nejefektivněji pracovalo.


NECHTE SE  INSPIROVAT!

Kancelářský nábytek- Baumax Kancelářský nábytek- Baumax Kancelářský nábytek- Baumax Kancelářský nábytek- Baumax
Nábytek do Kancelář Optimal Dub Sonoma IV Nábytek do kanceláře Muki Nábytek do kanceláře Symmach IB Nábytek do kanceláře Selene

 

Zpět