Jaké účinky nám poskytuje sauna - výhody používání zahradní sauny

25.07.2021


Od starověku byly sauny známé svými detoxikačními a relaxačními vlastnostmi. To je definováno odborníky jako horká terapie pro tělo i duši. A ne bez důvodu. Pravidelné používání sauny zajišťuje nejen krásnou pokožku, ale také účinně snižuje každodenní stres a únavu.
Nikdo neví, kde byly postaveny první sauny, ale předpokládá se, že tradice pochází ze severní Evropy kolem roku 2000 př. N. l. a dodnes zůstává důležitou součástí kulturního života v zemích jako Estonsko, Lotyšsko a Rusko a také ve Finsku. Zahradní sauny přišly do Česka relativně nedávno, ale rychle si získaly přízeň uživatelů. Dnes jsou častým prvkem domácího a zahradního vybavení.

 


V tomto článku:


1. Jak funguje sauna?
2. Kontraindikace pro používání sauny
3. Druhy saun - saunování
4. Co nám dává sauna? Stojí za to používat saunu? Výhody sauny

Inspirujte sie!!!




Co vám dá sauna? Jaké jsou výhody používání suché a mokré sauny? Je zahrada dobrým místem pro umístění sudu? Je to lepší řešení než zahradní bazény? A na konec, jaký typ sauny je nejlepší? Doporučujeme vám přečíst si náš článek, který vám ukáže, jak využít tento mocný nástroj pro zlepšení zdraví, kondice a pohody na maximum. Zjistěte, jak funguje sauna a proč byste ji měli používat.

 

Jak funguje sauna?


Pobyt v sauně vyhřáté na teplotu dokonce až 100 °C po dobu několika minut zahřeje pokožku na 42 ° C a teplota celého těla se zvýší o jeden stupeň. Vysoká teplota způsobí, že vnitřní orgány pocítí mírnou „horečku“ ". To je hlavním účelem sauny. Tento stav zvyšuje produkci imunitních buněk v krvi, které účinně ničí viry a bakterie. Pokud máte lehkou rýmu nebo je vám trochu zima - 15 minutový pobyt v sauně udělá zázraky - všechny tyto příznaky určitě pominou. Za předpokladu, že se ihned po skončení  saunování nejprve ochladíte na čerstvém vzduchu a poté střídavě použijete teplou a studenou sprchu. Co dává sauna a takové střídavé procedury? Zlepšuje krevní oběh a uvolňuje napnuté svaly. A také zaručuje skvělý pocit psychické pohody. Oplatí se využívat procedury saunování jednou týdně.
Díky vlastní sauně na zahradě si můžete dopřát takovou příjemnou relaxaci, kdykoliv budete mít chuť.

Kontraindikace používání sauny


Bohužel ne každý si může dopřát relaxaci, kterou sauna poskytuje. Zde je seznam kontraindikací, které by měly být důležitým kritériem pro použití sauny. Názor specialistů, kteří označují následující kontraindikace, by neměl být ignorován: Kardiovaskulární onemocnění, Epilepsie, Nádorová onemocnění, Vysoký krevní tlak, Hypertyreóza, Nefrolitiáza, Menstruace Těhotenství.
 

 ODBORNÍK RADÍ!
Nikdy nepodceňujte své zdraví. Pokud máte pro saunování kontraindikace, neriskujte. Sauna pomáhá, ale může být také škodlivá. Vyměňte saunu za bazén s příjemnou osvěžující vodou
.


 V současné době se používají dva typy saun. Nejoblíbenějším typem je infrasauna, ale je zde také tradiční sauna. Tradiční modely vytápí místnost krbem na dřevo. Komín musí být umístěn nad ohněm, aby nedráždil oči, a aby ze sauny nevycházel kouř.
Tato metoda může být účinná při generování suchého tepla, ale také trvá dlouho, než se zahřeje. Někdy to může trvat až několik hodin, v závislosti na velikosti a designu samotné místnosti.
Moderní modely často používají infračervenou technologii. Lze ji použít dvěma různými způsoby. Prvním a nejběžnějším použitím infračerveného záření je ohřívání prvků v sauně. Obvykle jsou speciální kameny nebo dřevěné uhlí umístěny ve středu boční strany místnosti a zahřívány na extrémní teploty. Vhodné typy hornin nebudou praskat, a ani nebudou vykazovat žádné problémy při tomto typu zatížení, ale velmi snadno zahřejí celou místnost suchým teplem. Lze použít i jiné prvky, ale většina saun dává přednost kamenům nebo dřevěnému uhlí.
Dalším způsobem, jak využít infračervenou technologii, je ohřívat se přímo pomocí infračerveného světla. Tato metoda je ovšem mnohem kontroverznější a nebyla přijata milovníky saunování po celém světě.

 

Co nám dává sauna? Stojí za to používat saunu? Výhody sauny


Výhody používání sauny jsou obrovské. Pokud víte, jak správně a bezpečně používat saunu nebo parní lázeň, už po první návštěvě pocítíte účinky pobytu v sauně.
 

Uvolňuje stres


Římané si brzy uvědomili, že díky vysoké teplotě v sauně se z ní stalo ideální místo k odreagování a relaxaci. Relaxace je stále jedním z nejčastěji zmiňovaných důvodů návštěvy sauny a tempo moderního života dává ještě více důvodů, proč si užít její výhod.
Uvolnění je jen částí celkového účinku, které může relaxace v zahradě, kde je umístěna sudová sauna přinést - když je vaše tělo v uvolněném stavu, zjistíte, že snadněji přijímá zdravotní bonusy, které sauna nabízí, jako je posílení imunitního systému a otužení.
Stejně jako Římané, mnoho lidí bere návštěvu sauny jako dobrou záminku pro setkání s přáteli a rodinou, takže čím více přátel nebo blízkých si s sebou do sauny vezmete, tím bude pobyt v ní příjemnější, co znamená, že je to nejlepší způsob relaxace po dlouhém týdnu.


 

Zlepšuje kvalitu spánku


Relaxační výhody sauny mohou pomoci, pokud jde o přivolání hlubokého spánku; Kromě klidu, který přirozeně pramení z páry, zajišťuje pobyt v sauně dobrý spánek. Vzhledem k povaze sauny je velmi obtížné dělat cokoliv jiného, ​​než sedět a odpočívat - většina mobilních telefonů nebo knih by pobyt v sauně nevydržela, takže si užíváte její teplo naplno!
Ukázalo se, že dlouhodobé působení obrazovek počítačů (včetně telefonů nebo tabletů) ovlivňuje vzorce hlubokého spánku, takže večerní sauna je skvělým důvodem pro odložení telefonu před snem.
Pro mnoho lidí je normální, že se po saunování cítí unaveni, ale většina to připisuje únavě z tepla. To je částečně pravda, ale i když sedíte v klidu, vaše tělo v horku tvrdě pracuje, což vás přirozeně činí méně energickými. Proto je sauna během dne často jen propustkou pro dobrý noční spánek.

Odstraňuje toxiny - čistí tělo


Mnoho zdravotních výhod, které sauna nabízí je následkem odstraňování toxinů, odumřelých kožních buněk a dalších látek, které by za normálních okolností nebylo možné z těla tak snadno odstranit. Tento proces se běžně nazývá detoxikace.
 

 Napomáhá spalovat kalorie


 Teplota způsobuje, že se tělo během saunování intenzivně potí. Díky tomu jsou toxiny odstraňovány z těla. Zvýšená srdeční frekvence a silné pocení spalují více kalorií. Sauna má na tělo stejný účinek jako intenzivní cvičení. Zejména kvůli zvýšené tělesné teplotě a vylučování potu. Ideálním řešením je využití sauny po tréninku. Na jedné straně podporuje hubnutí a na druhé straně vám umožňuje postupně nabrat sílu a energii po tréninku.
Regeneruje po intenzivním tréninku
Dalším důležitým důvodem, proč používat saunu, je uvolnění svalů celého těla. Úleva, kterou svalům saunování přináší, je neocenitelná. Termoterapie je přijímaná forma regenerace svalů a způsob, jak se vypořádat s různými onemocněními, ať už v důsledku křečí nebo bolesti spojené s intenzivním tréninkem.

 

Zlepšuje stav vlasů


Teplo a pára dělají s vašimi vlasy zázraky, čeho výsledkem jsou přirozeně zdravé a silné vlasy. Po návštěvě sauny jsou vlasy lesklé a viditelně vyživené. Účinky saunování způsobují, že mnoho žen volí právě tento typ léčby. Aby pozitivní účinky vydržely déle, odborníci doporučují doplnit tuto proceduru umytím vlasů studenou vodou. Studená voda uzavře póry na pokožce hlavy a tím se cely efekt udrží déle.
 

 Čistí pokožku


Pára se již dlouho používá jako způsob, jak přirozeně zlepšit barvu pleti. Díky páře, která otevírá póry a odstraňuje odumřelé kožní buňky a bakterie, se pokožka rozzáří a viditelně omladí. 20 minut v sauně a pravidelné saunování jsou opravdovou pilulkou mládí.
Pokud se chcete dozvědět, jaké výhody má zahradní sudová sauna, můžete si vybrat jeden z našich modelů. Zvláště doporučujeme: finské sauny; infrasauny; saunová kamna; saunové příslušenství.


Inspirujte sie!!!

Bazény Zahradní architektura Zahradní grily

 

Zpět